
DEN HAAG (ANP) - Meer dan 10 miljoen Nederlanders hebben de actie Serious Request van 3FM gevolgd. Zij deden dit via radio, tv en internet. Drie dj's van de radiozender lieten zich de week voor kerst opsluiten in een Glazen Huis om geld op te halen voor het Rode Kruis.
Maar liefst 81 procent van de Nederlanders was op de hoogte van de actie, zo meldde de radiozender vrijdag op basis van een onderzoek van NPO Kijk- en Luisteronderzoek. Met de actie is 5,2 miljoen euro opgehaald, dat geld gaat het Rode Kruis besteden aan schoon drinkwater overal ter wereld.

Top 2000 bereikt 10,1 miljoen Nederlanders
HILVERSUM (ANP) - Een recordaantal van 10,1 miljoen mensen heeft het afgelopen jaar afgestemd op de Top 2000. Zij deden dat via de traditionele radio-uitzendingen op Radio 2 maar ook op tv of via internet.
Vorig jaar stemden 9,6 miljoen mensen af op het radio-evenement via diverse kanalen. Dit blijkt uit vrijdag gepubliceerde cijfers van onderzoeksbureau Radio Call, dat het onderzoek in opdracht van NPO Kijk- en Luisteronderzoek uitvoerde.Luisteraars konden stemmen op hun favoriete platen aller tijden. Tussen kerst en oud en nieuw werd op de radiozender afgeteld van nummer 2000 tot en met nummer één. Vlak voor de jaarwisseling was de populairste plaat, Queen met Bohemian Rhapsody, te horen.
HILVERSUM (ANP) - Een recordaantal van 10,1 miljoen mensen heeft het afgelopen jaar afgestemd op de Top 2000. Zij deden dat via de traditionele radio-uitzendingen op Radio 2 maar ook op tv of via internet.
Vorig jaar stemden 9,6 miljoen mensen af op het radio-evenement via diverse kanalen. Dit blijkt uit vrijdag gepubliceerde cijfers van onderzoeksbureau Radio Call, dat het onderzoek in opdracht van NPO Kijk- en Luisteronderzoek uitvoerde.Luisteraars konden stemmen op hun favoriete platen aller tijden. Tussen kerst en oud en nieuw werd op de radiozender afgeteld van nummer 2000 tot en met nummer één. Vlak voor de jaarwisseling was de populairste plaat, Queen met Bohemian Rhapsody, te horen.