Zendermanager Kees Toering maakte zojuist op zender bekend dat de Top 2000 tussen Kerst een Oud en Nieuw 11 miljoen Nederlanders heeft bereikt via radio, televisie en internet. Dat is een half miljoen meer dan vorig jaar. Er werd met name massaal afgestemd op Radio 2: 7,3 miljoen luisteraars tegen 6,6 miljoen in 2009. Opvallend is het grote aantal jongeren (10-34 jaar) dat naar de Top 2000 luisterde: 2,3 miljoen en dat is bijna de helft van alle jongeren in ons land. Dat blijkt uit cijfers die vandaag zijn bekendgemaakt door onderzoeksbureau Radiocall.
Behalve het recordaantal radioluisteraars werd de Top 2000 website meer dan ooit bezocht. Het aantal mensen dat de Top 2000 via de Radio 2 site volgde, steeg van ruim 700.000 vorig jaar naar 1,1 miljoen. Naar de verschillende Top 2000 programma's op televisie, zoals de Top 2000 a Gogo en de Top 2000 in Concert keken in totaal 6,9 miljoen Nederlanders. De bekendheid van de crossmediale muzieklijst is in 2010 naar een recordhoogte gestegen van 86%. 12,3 miljoen Nederlanders kennen het evenement en dat is ruim 10% meer dan vorig jaar.
Paul Westgeest Communicatie verzorgde voor Radio 2 de PR voor de Top 2000.