· Bereik: 11,2 miljoen op radio, televisie en internet (2010: 11,0 miljoen)
· 8,2 miljoen luisteraars Radio 2 (2010: 7,3 miljoen)
· 7,4 miljoen kijkers NTR op Nederland 3 (2010: 6,9 miljoen)
· 3,4 miljoen kijkers via o.a. Cultura 24 (2010: 1,2 miljoen)
· 1,3 miljoen bezoekers website Top 2000 op radio2.nl (2010: 1,1 miljoen)
Het bereik van de Top 2000 is afgelopen editie wederom gestegen naar recordhoogte. Maar liefst 11,2 miljoen Nederlanders van 10 jaar en ouder hebben via radio, televisie of internet naar de Top 2000 geluisterd en gekeken. Dat is 78% van de Nederlandse bevolking van 10 jaar en ouder. Vorig jaar werden 11,0 miljoen Nederlanders bereikt.
Paul Westgeest Communicatie verzorgde voor Radio 2 de PR rond de Top 2000.